Ubezpieczenia

Najczęściej zadawane pytania przy zgłaszaniu szkody powodziowej

poleć drukuj

Na podstawie analizy rozmów z ostatnich czterech dni eksperci Ergo Hestii stworzyli krótką listę pytań najczęściej zadawanych przez powodzian, wraz z odpowiedziami.

1. Zalało mi mieszkanie. Czy mam osuszać rzeczy i zdemontować nasiąknięte wodą panele podłogowe czy boazerie? Jeśli jest to możliwe, można zacząć osuszanie pomieszczenia. W przypadku drobnych rzeczy z piwnic o niedużej wartości nie wymagamy ich przechowywania do momentu wizyty likwidatora. Rzeczy o większej wartości, takie jak meble, dywany czy sprzęty domowe, najlepiej usunąć z pomieszczenia i w miarę możliwości zebrać przed domem. Należy zrobić szybko rachunek strat ze zniszczonych ruchomości i jeśli to możliwe szczegółową dokumentację zdjęciową. Później można rozpocząć prace naprawcze.

2. Kto poniesie koszty ewentualnego osuszania czy wypompowywania wody? Klienci mogą wypompowywać wodę i wszelkie zanieczyszczenia. Jeżeli będą ponosili w związku z tym jakieś koszty, to powinni być w stanie je udokumentować (rachunkiem, fakturą, oświadczeniem zleceniobiorcy). Nie mówimy tu oczywiście o przypadkach, w których służby kryzysowe zrobią to nieodpłatnie w ramach akcji ratunkowej. W przypadku posiadania polisy, ubezpieczyciel na podstawie w/w dokumentów dokona zwrotu poniesionych kosztów w ramach wypłaty odszkodowania.

3. Czy będą oględziny? Na podstawie treści zgłoszenia, szkody są wstępnie kwalifikowane na odpowiedni tryb likwidacji tj. pełny lub uproszczony. Szkody o wartości przekraczającej 5000 zł kierowane są na oględziny. Szkody drobne – do 5000 zł – dotyczące zalań pomieszczeń piwnicznych i mieszkalnych likwidowane są na podstawie rozmowy telefonicznej, w której w porozumieniu z klientem nastąpi oszacowanie strat. Na tej podstawie będziemy w trybie pilnym starali się wypłacić odszkodowanie. W przypadku szkód powyżej 5000 zł, wprowadzona zostaje akcja wypłaty zaliczki na podstawie przedwstępnego szacunku. Dlatego prosimy o podanie numeru konta. Pozostały (szerszy) zakres szkody będzie rozliczany po oględzinach likwidatora.

Źródło: Ergo Hestia SA


Tagi: , , ,

Jak dochodzić swoich spraw gdy uszkodzimy samochód... Eksperci internetowej porównywarki ubezpieczeń rankomat.pl radzą, jak dochodzić swoich praw, w sytuacji gdy posiadacz pojazdu uszkodził nie ze swojej ...
Przed zakupem ubezpieczenia autocasco warto zapozn... Zakupowi nowego lub kilkuletniego auta towarzyszy zwykle dodatkowy, niemały wydatek związany z ubezpieczeniem autocasco (AC). I choć polisy takiej nie...
Likwidacja szkód przez internet w Liberty Direct Liberty Direct uruchomiło platformę służącą monitorowaniu likwidacji szkód przez internet. Przy pomocy nowego systemu Klienci towarzystwa będą mogli ś...
Brak ważnego badania technicznego skutkuje poważny... Pamiętaj, że poruszając się po drogach samochodem bez ważnego badania technicznego ryzykujesz zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i odmową wypłaty ods...
Jak zachować się gdy przytrafi nam się kolizja dro... Wielogodzinna podróż samochodem, tłum aut na drodze, przebudowy, dziurawa nawierzchnia, a do tego wszystkiego jeszcze nudzące się maluchy w samochodzi...