Ubezpieczenia

Assistance drogowe w pigułce

poleć drukuj

Według firmy Starter, część kierowców zgłaszając nagłą awarię swojego samochodu, nie przekazuje precyzyjnych informacji dotyczących zdarzenia. Specjaliści podkreślają, że tylko przekazując jak najwięcej szczegółów związanych z awarią, można mieć pewność, że usługa assistance drogowego zostanie zrealizowana szybko i efektywnie.

Zdaniem mechaników Startera, najczęściej kierowcy błędnie podają lokalizacje postoju zepsutego pojazdu. W efekcie tego długo oczekują na pomoc, a mechanik przejeżdża dziesiątki kilometrów na próżno, zwiększając koszt usługi. W przypadku pojazdów dostawczych ważne jest także precyzyjne podanie Dopuszczalnej Masy Całkowitej pojazdu, jego długości, wysokości oraz wagi ładunku. Bez dokładnych informacji mogą być problemy ze zorganizowaniem holowania i na miejscu może okazać się, że przybyły holownik jest za mały, aby przetransportować uszkodzony pojazd.

– Wśród najczęstszych przykładów nieprecyzyjnie przekazanych przez kierowców informacji, znajdziemy awarie wskutek nalania złego lub zanieczyszczonego paliwa, o czym dowiadujemy się najczęściej po dokonaniu diagnozy w warsztacie, albo te, gdy został zgłoszony niebezpieczny wyciek pod silnikiem, a nasz mechanik stwierdził kałużę wody pochodzącą ze sprawnie działającej klimatyzacji. Często też pojawiają się kłopoty z brakiem możliwości otwarcia pojazdu z użyciem pilota centralnego zamka, czego przyczyną jest rozładowana bateria – mówi Piotr Ruciński, kierownik Centrum Zgłoszeniowego firmy Starter.

Dlatego specjaliści Starter zalecają kierowcom, aby w sytuacji awarii pamiętali o 7 zasadach:
1. Zanim zadzwonisz odszukaj dokumenty samochodu niezbędne do zgłoszenia awarii.
2. Postaraj się zachować spokój podczas zgłaszania awarii, pamiętaj że twój rozmówca chce ci pomóc.
3. Określ możliwie precyzyjnie przyczynę awarii.
4. Określ miejsce postoju – sprawdź numer słupka przy drodze, skorzystaj z GPS lub zapytaj przechodnia.
5. Nie blokuj telefonu rozmowami, na wypadek gdyby mechanik chciał się z tobą skontaktować.
6. Bądź bezpieczny – włącz światła awaryjne.
7. Ustaw trójkąt ostrzegawczy i nie stój obok pojazdu, oddal się poza pobocze drogi, a na autostradzie przejdź za barierkę.

źródło: Starter


Tagi: , , , ,

Liberty Direct umacnia swoją pozycję na rynku ubez... W I półroczu br. składka przypisana brutto Liberty Direct wzrosła do 61,8 mln zł w porównaniu z 38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznac...
Pakiet assistance dla posiadaczy kart kredytowych ... Europ Assistance Polska we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK opracowała pakiety assistance dla posiadaczy kart kredytowych Gold i Platinum Banku Zach...
Pełny wariant ubezpieczenia komunikacyjnego z assi... Europ Assistance Polska we współpracy z InterRisk opracowała nowy wariant ubezpieczenia komunikacyjnego wraz z assistance. Wariant Pełny różni się zak...
Ubezpieczenie assistance dla podróżujących samocho... Mondial Assistance zaoferowało ubezpieczenie dla osób wyjeżdżających samochodem za granicę. W ramach polisy ochroną objęta może być nawet jednodniowa ...
Usługi assistance dla wlaścicieli samochodów Ferra... Europ Assistance Polska świadczy usługi assistance na rzecz właścicieli samochodów Ferrari zakupionych i zarejestrowanych w Polsce. Assistance obejmuj...