Ubezpieczenia

Gdzie szukać okazji do zapłacenia mniej za ubezpieczenie komunikacyjne?

poleć drukuj

Ubezpieczenie samochodu nie jest tanie i wiele wskazuje na to, że tańsze już nie będzie. Ratunkiem pozostają doraźne zniżki, które od czasu do czasu serwują swoim klientom firmy ubezpieczeniowe. Sprawdzamy, gdzie ich szukać i ile można na nich oszczędzić.

Publikowana niedawno na łamach Bankier.pl zapowiedź końca taniego OC wywołała złośliwe pytania o to, czy w Polsce OC w ogóle kiedykolwiek było tanie. Abstrahując od konkretnych kwot, polisa komunikacyjna jest znaczącym, a przede wszystkim nieuniknionym wydatkiem, jaki muszą ponosić posiadacze czterech kółek.
Temat powraca do kierowców co rok i co rok warto szukać okazji do zapłacenia za ubezpieczenie mniej. Powodów do zniżek nie brakuje. Warto wiedzieć, jak i gdzie ich szukać. Bankier.pl sprawdził, jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z obniżki cen.

Bądź na bieżąco

Czujność popłaca – ta złota reguła poszukiwaczy okazji sprawdza się też przy ubezpieczeniach. Co pewien czas wybrane firmy ubezpieczeniowe organizują okresowe promocje cenowe, obniżając stawki za polisy wybranych modeli pojazdów albo konkretnych grup klientów.

Przykładowe okresowe zniżki na ubezpieczenie pojazdu
Wartość zniżki Firma Jak skorzystać ze zniżki
45 zł zniżki na ubezpieczenie OC samochodów o poj. silnika 1401-1600 cc Allianz Direct Wpisać kod promocyjny PRT81 do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii (dotyczy 20-26.02.2012).
120 zł zniżki na ubezpieczenie AC samochodów marki Audi Allianz Direct Wpisać kod promocyjny PRT82 do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii (dotyczy 20-26.02.2012).

Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl

Promocje trwają tydzień, miesiąc, bywa, że dłużej i pozwalają oszczędzić zwykle kilkadziesiąt złotych, a czasami – gdy zniżka ma charakter procentowy, a nie kwotowy – nawet więcej.

Śledź w internecie, dołącz do społeczności

Nie ma dziś finansów bez internetu, dlatego strona www jest nieodłącznym atrybutem każdej szanującej się firmy ubezpieczeniowej. Oprócz informacji o produktach, dostarcza zazwyczaj narzędzi umożliwiających zamówienie polisy bez wychodzenia z domu. Aby zachęcić klientów do zakupu online, ubezpieczyciele wynagradzają za skorzystanie z tego kanału dystrybucji. To sposób na uzyskanie nawet 20-proc. zniżki.

Przykładowe zniżki dla internautów
Wartość zniżki Firma Jak skorzystać ze zniżki
20% AXA Direct Wybrać opcję „Zniżka za zakup przez Internet” w polu nazwa promocji dostępnym na końcu formularza w Kalkulatorze AXA DIRECT. Zniżka tylko dla nowych klientów.
10% Proama Kupić polisę na stronie https://www.proama.pl/>
10% BRE Ubezpieczenia, Link4 Kupić polisę przez internet.
7% Allianz Direct Wpisać kod promocyjny (dostępny po kliknięciu „Lubię to” na fanpage’u Allianz Direct) do kalkulatora składki lub podać go konsultantowi infolinii.
5% Liberty Direct Zakup polisy przez internet – oferta dla nowych klientów.

Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl

Zamówienie polisy przez stronę ubezpieczyciela to niejedyny sposób na zniżkę. Bonusy przewidziano m.in. dla internautów, którzy aktywnie śledzą poczynania swojego (lub przyszłego) ubezpieczyciela na serwisach społecznościowych.

Sprawdziłeś ubezpieczyciela – zostań z nim i poleć go innym

Choć najwięcej korzyści przynosi samodzielna analiza warunków ubezpieczenia, rekomendacja znajomych bywa nie mniej cenna. Niektóre firmy gratyfikują klientów polecających ich markę znajomym. Nowoprzybyli klienci otrzymują zniżkę na polisę, a polecający chociażby nagrody rzeczowe.

Przykładowe zniżki za polecenie oferty znajomym
Wartość zniżki Firma Jak skorzystać ze zniżki
50 zł na OC, 100 zł na OC+AC Link4 Przy zakupie polisy powołać się na rekomendację obecnego klienta Link4.
50 zł zniżki przy zakupie OC oraz 60 zł zniżki przy zakupie Pakietu Pełnego AXA Direct Podać przy zakupie ubezpieczenia numer polisy obecnego klienta polecającego AXA Direct.
50 zł przy zakupie pakietu OC, 100 zł przy zakupie OC+AC Liberty Direct Podać przy zakupie ubezpieczenia numer polisy obecnego klienta polecającego Liberty Direct.

Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl

Towarzystwa ubezpieczeniowe tak, jak i inne firmy, doceniają tych, którzy zostają z nimi na lata. Dlatego są skłonne zejść z ceny klientom ubezpieczającym u nich kolejne auto lub ten sam pojazd na następny rok. Taki profit oferuje większość towarzystw, a zniżki za kontynuację ubezpieczenia – przy bezszkodowej jeździe w poprzednich okresach – przybierają wartości od kilku (5-15%, Uniqa) do kilkudziesięciu procent (20%, TUW Pocztowe).

Każdemu zniżkę

Większość kierowców, ku zaskoczeniu ich samych, ubezpieczając samochód, otrzyma jakąś zniżkę. To efekt mechanizmu kalkulowania składek za OC, polegającego na różnicowaniu cen pomiędzy klientami na bazie wielu kryteriów, dotyczących pojazdu i jego posiadacza. Jedni zostaną docenieni z tytułu bezpiecznej jazdy samochodem w dobrym stanie technicznym, inni za wieloletni staż za kierownicą, dojrzały wiek albo rejestrację pojazdu w mieście o małym natężeniu ruchu.

Inne przykładowe zniżki na ubezpieczenia samochodowe
Wartość zniżki Firma Jak skorzystać ze zniżki
25% Warta Być posiadaczem karty VIP, przyznawanej klientom lokującym w Warcie swoje ubezpieczenia ze składką roczną powyżej 25 tys. zł.
15% Uniqa Będąc pracownikiem służb mundurowych (np. policjant, wojskowy, strażak, celnik) kupić jednocześnie OC i AC, przedstawiając kopię legitymacji służbowej.
10% Liberty Direct Korzystać z usług ING Bank Śląskiego.
5% Liberty Direct, Proama Zapłacić za ubezpieczenie kartą kredytową.

Źródło: ubezpieczyciele, Bankier.pl

Do tych rynkowych standardów ubezpieczyciele dołączają własne powody do zniżek, premiując np. klientów VIP (Warta), klientów zaprzyjaźnionych instytucji finansowych (Liberty Direct), posługujących się kartami kredytowymi (Liberty Direct, Proama) itd. W tym gronie zniżek trudno szukać prawidłowości, a pełna dowolność po stronie ubezpieczyciela wymusza na kliencie, wspomniane na wstępie, bycie na bieżąco.

Malwina Wrotniak, Bankier.pl

źródło:Bankier.pl


Tagi: , , , , ,

Straty finansowe ubezpieczycieli majątkowych Rok 2010 będzie najgorszy dla ubezpieczeń majątkowych od 13 lat, pisze "Parkiet" w oparciu o podsumowania rezultatów działalności dziesięciu największ...
Coraz większe straty finansowe Link4 Towarzystwo ubezpieczeniowe Link4, sprzedające polisy przez internet i telefon, miało w 2009 r. 91,6 mln zł straty, blisko dwa razy więcej niż w 2008 ...
Deutsche Bank PBC uruchomił internetowy market ube... Deutsche Bank PBC we współpracy z Blue Media S.A. uruchomił własny internetowy market ubezpieczeniowy, w ramach którego dostępne są polisy turystyczne...
Polisa komunikacyjna nie pomoże nietrzeźwemu kiero... Jazda po spożyciu alkoholu pociąga za sobą poważne konsekwencje finansowe, nawet jeśli prowadzący pojazd uniknie wypadku. Prawo i towarzystwa ubezpiec...
Powiększa się lista ubezpieczycieli programu Zapyt... Kolejne cztery firmy ubezpieczeniowe przystąpiły do programu pilotażowego Biura Ośrodka Informacji UFG. Są to: Allianz, PTU, PZU oraz Uniqa. Progra...