- Tanie Ubezpieczenie OC, NNW - https://leonisdirect.pl -

Generali wprowadza innowacyjne narzędzie do obsługi klienta

Grupa Generali w ramach strategii automatyzacji procesów sprzedażowych rozpoczęła proces wyposażania sieci sprzedaży w innowacyjne narzędzie do obsługi Klientów korzystających z ubezpieczeń komunikacyjnych w Generali. Nowe narzędzie to tzw. skaner, czyli czytnik kodów 2D AZTEC, które znajdują się we wszystkich nowo wydawanych dowodach rejestracyjnych pojazdów w Polsce. Zaszyfrowany kod w postaci obrazka umieszczony w dowodach rejestracyjnych zawiera wszelkie informacje nt. pojazdu i jego właściciela, które po zeskanowaniu są automatycznie wprowadzane do elektronicznego systemu sprzedażowego Generali. Pozwala to na sprawniejsze, szybsze i bezbłędne wprowadzenie danych potrzebnych do zawarcia ubezpieczania.

Wprowadzając do użytku skanery kodów zawartych w dowodach rejestracyjnych pojazdów Generali jest pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym na polskim rynku, które będzie wykorzystywało skaner w procesie sprzedaży. Działanie to jest jednym z elementów strategii firmy, zakładających wyeliminowanie w perspektywie najbliższych lat dokumentacji papierowej w wewnętrznych procesach obsługi sprzedaży.

Skaner to nowa funkcjonalność w ramach wykorzystywanego przez agentów Grupy Generali portalu dla partnera biznesowego, który umożliwia przejście pełnego procesu polisowania – od kalkulacji cenowej, po wystawienie polisy. Specjalne czytniki (skanery), którymi dysponuje Sieć Sprzedaży pozwalają na automatyczne przetworzenie w module sprzedażowym Generali wszystkich danych zawartych w zaszyfrowanym kodzie o nazwie 2D AZTEC, umieszczonym w dowodzie rejestracyjnym. Przetworzone w ten sposób dane pojazdu i Klienta pozwalają na szybsze, sprawne i co najważniejsze bezbłędne przejście pełnego procesu sprzedaży, począwszy od kalkulacji cenowej, poprzez wystawienie polisy aż po zakończenie w formie elektronicznej procesu sprzedaży po stronie finansowo-księgowej (back-office) ubezpieczyciela.

Korzyści wynikające z wprowadzenia czytników kodów:

– uproszczenie i przyspieszenie procesu polisowania

– oszczędność czasu zarówno Klienta jak i obsługującego go Agenta

– eliminacja błędów ludzkich w procesie polisowania

– podniesienie jakości danych raportowanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego

Wprowadzenie skanerów spowoduje także, w dłuższej perspektywie biznesowej, obniżenie kosztów sprzedażowych jak i posprzedażowych po stronie firmy.

Dzięki wdrożeniu nowej funkcjonalności Generali potwierdziło pozycję jednego z najbardziej innowacyjnych ubezpieczycieli na rynku polskim w zakresie obsługi i sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Faza początkowa projektu obejmuje wyposażenie w nowe narzędzie wybranych Agentów ubezpieczeniowych na terenie całego kraju, a następnie bieżące rozszerzanie grupy pośredników mających możliwość posługiwania się nowym rozwiązaniem w swej codziennej pracy.

Źródło: Bankier.pl