Ubezpieczenia

Skype kanałem komunikacji klienta w Proama

poleć drukuj

Proama uruchomiła Skype jako kolejny kanał komunikacji z klientami. Dzięki integracji systemu contact center SAP BCM połączenia ze Skype trafiają bezpośrednio do Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta i są identycznie obsługiwane jak tradycyjne kontakty telefoniczne. Integrację systemów przeprowadziła firma Finnsoft, partner SAP.

– Skype jest popularnym kanałem komunikacji, dlatego firmy często udostępniają go swoim klientom. Zazwyczaj jest to komunikacja jeden-do-jednego, co oznacza, że jeżeli jeden klient rozmawia z przedstawicielem firmy, kolejni się nie dodzwonią. Chcąc udostępnić Skype do masowych kontaktów w Proamie, należało zintegrować go z system contact center SAP BCM. Dzięki temu, że oba systemy oparte są o IP, integracja przebiegła bezproblemowo – wyjaśnia Piotr Pytlakowski, dyrektor generalny w Finnsoft.

Połączenia ze Skype w systemie contact center SAP BCM w Proama traktowane są identycznie jak standardowe połączenia telefoniczne – trafiają do IVR, gdzie klient może wybrać potrzebną opcję, w tym także rozmowę z Osobistym Doradcą, kierowane są na odpowiednie kolejki, następnie monitorowane i raportowane. Rozmowy ze Skype, podobnie jak z telefonów, są nagrywane i przechowywane w centralnym repozytorium nagrań.

– Zależało nam, aby Skype był kolejnym kanałem komunikacji z klientem, podobnie jak telefon czy email – mówi Bogumił Perzyna, Dyrektor Sprzedaży w Proama. – Kontakt z Ogólnopolskim Oddziałem Obsługi Klienta za pomocą Skype jest bardzo prosty – klikając logo Skype na stronie www.proama.pl następuje automatyczne połączenie z IVR w SAP BCM.

Połączenie SAP BCM ze Skypem realizowane jest za pomocą urządzenia klasy ESBC (Enterprise Session Border Controler), co zapewnia całkowite bezpieczeństwo i odseparowanie sieci Proama od Internetu. Dzięki temu obok zachowania pełnego bezpieczeństwa komunikacji, zagwarantowana jest przepustowość masowych kontaktów. Integracja Finnsoftu umożliwia pełną kontrolę nad liczbą sesji Skype – system obsłuży wzrost natężenia ruchu, a nagły skok w liczbie połączeń nie zakłóci pracy Oddziału.

Źródło: Proama


Tagi: , ,

Francuski ubezpieczyciel Groupama w 2012 rozpoczni... W 2012r. polski rynek ubezpieczycieli poszerzy się o francuskiego ubezpieczyciela  Groupama. Towarzystwo będzie prowadzić swoją działalność w Polsce p...
70% zniżki za bezszkodowość i Osobisty Doradca w P... 29 stycznia br. – to dzień oficjalnego rozpoczęcia działalności przez Proama w Polsce. Tego dnia został wyemitowany pierwszy spot wizerunkowy ubezpiec...
Proama usprawnia proces obsługi klienta Finnsoft, partner SAP Polska, zakończył wdrożenie systemu contact center SAP Business Communications Management w Proama. System SAP BCM usprawnia pra...
Multimedialny serwis prasowy Proama już dostępny Proama, ubezpieczyciel, który w styczniu rozpoczął działalność w Polsce, uruchomiła pod adresem media.proama.pl multimedialne biuro prasowe. Multimedi...
Agencja Think Kong rozpoczyna działania wspierając... Proama, nowa marka ubezpieczeniowa, oferująca ubezpieczenia komunikacyjne, powierzy realizację działań w mediach społecznościowych agencji Think Kong....