Ubezpieczenia

Generali Auto – nowa aplikacja mobilna Grupy Generali Polska

poleć drukuj

Grupa Generali Polska, z myślą o swoich obecnych i przyszłych klientach, przygotowała bezpłatną aplikację mobilną ‘Generali Auto’. Ta innowacyjna aplikacja na smartfony i tablety wspiera użytkowników w przypadku wystąpienia wypadku komunikacyjnego, pozwala na uproszczone zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej a także szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Poza podstawowymi funkcjonalnościami, dzięki aplikacji Generali, użytkownicy mogą samodzielnie dokonać kalkulacji składki ubezpieczenia pojazdu. To narzędzie ma także dodatkowy wymiar –pozwala uniknąć zakupu pojazdu o niepewnej historii szkodowej oraz dokonać jego wstępnej, szacunkowej wyceny. „Generali Auto” dostępna jest za darmo na platformach „App Store” i „Google Play”. Aplikacja została przygotowana we współpracy z firmą Decerto – integratorem oraz dostawcą rozwiązań informatycznych dla ubezpieczeń.

Jednym z kierunków strategicznych nowej, pięcioletniej strategii biznesowej Generali jest mądre wykorzystanie nowych technologii, czyli tworzenie takich rozwiązań, które będą wspierały nie tylko rozwój sprzedaży, ale także budowały satysfakcję Klientów. W ramach nowej strategii Grupa Generali wdraża kolejne rozwiązanie technologiczne, tym razem ogólnodostępną aplikację mobilną ‘Generali Auto’. Jeszcze przed oficjalną premierą aplikację pobrało ponad 14 000 użytkowników.

Kalkulacja składki, wycena pojazdu i historia szkodowości

Aplikacja mobilna Generali to innowacyjne narzędzie, które jako jedyne na rynku pozwala kierowcom w ciągu zaledwie kilku sekund skalkulować wysokość składki OC i AC oraz skontaktować się z Agentem w celu dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu i jego szacunkową wycenę.

Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a więc samemu oszacować czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny wypadek. A to wszystko dostępne tylko na podstawie zeskanowanego 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego auta.

– „Instytucje finansowe z reguły nie wykorzystują w pełni możliwości platform mobilnych, bo też nie jest to zagadnienie łatwe. Problem z aplikacjami mobilnymi na rynku ubezpieczeniowym polega m.in. na tym, że Klienci korzystają z nich tylko wtedy, kiedy muszą zlikwidować szkodę bądź wystąpić z wnioskiem o wypłatę świadczenia. A taka funkcjonalność z definicji adresowana jest do ledwie kilku % klientów. Budując ‘Generali Auto’ chcieliśmy stworzyć narzędzie o wielu funkcjonalnościach, z którego Klienci będą chcieli korzystać dużo częściej, niż tylko w przypadku zgłoszenia szkody czy zakupu polisy. Dodatkowo przyświecała nam idea budowania świadomości zakupowej kierowców i przestrzeganie przed zakupem pojazdów o niepewnym pochodzeniu, co jest możliwe dzięki sprawdzaniu historii szkodowej samochodu podczas kalkulacji składki.” – powiedział Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.

Po zeskanowaniu tzw. 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu, wykorzystując informacje z bazy danych firmy Eurotax. Choć wycena jest szacunkowa – tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie – to Generali dołożyło wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna. W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera dokładny model pojazdu i jego przebieg, które to parametry maksymalnie precyzują wycenę pojazdu.

Zgłoszenie szkody

Generali Auto wśród całej gamy funkcjonalności daje użytkownikowi możliwość zgłoszenia szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Prosty formularz pozwala przesłać za pomocą telefonu wszystkie dane potrzebne do wypłaty odszkodowania. Bardzo przydatną funkcjonalnością jest umożliwienie Klientowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia wypłatę wybranych świadczeń już w 24 godziny od zgłoszenia (grupowe ubezpieczenia na życie)

– „Aplikacja ‘Generali Auto’ to element budowania wartości dla Klienta. Dzięki takim rozwiązaniom dostarczamy nie tylko dobre produkty, ale także narzędzia usprawniające proces obsługi klienta i likwidacji szkody, a co za tym idzie – zwiększają satysfakcję Klientów” – dodał Maciej Tymusz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Kompleksowej w Generali.

Pomocna po wypadku

Aplikacja posiada w menu opcję „Po wypadku”, która podpowie uczestnikowi zdarzenia nie tylko jak wezwać pomoc czy assistance, kiedy warto wezwać policję, ale także jak udzielić pierwszej pomocy i zabezpieczyć miejsce zdarzenia. Użytkownik znajdzie także informacje o tym, jakie dane musi zanotować na miejscu zdarzenia i jakich dokumentów potrzebuje do zgłoszenia i likwidacji szkody.

Aplikacja mobilna daje Klientom Generali możliwość bezpośredniego skontaktowania się z Centrum Obsługi Klienta, znaleźć najbliższą placówkę oraz zapoznać się z ofertą produktową.

Aplikacja ‘Generali Auto’ została przygotowana we współpracy z firmą Decerto, profesjonalnym dostawcą oprogramowania na rynek ubezpieczeniowy.

Źródło: Grupa Generali Polska


Tagi: , , , ,

Blue Media S.A. rozrzerza swoją ofertę produktową ... Blue Media S.A. szybko poszerza ofertę produktową na swojej platformie ubezpieczeniowej. Tym razem multiagencja powiększyła ją o polisy komunikacyjne ...
Generali wprowadza innowacyjne narzędzie do obsług... Grupa Generali w ramach strategii automatyzacji procesów sprzedażowych rozpoczęła proces wyposażania sieci sprzedaży w innowacyjne narzędzie do obsług...
Ubezpieczenia turystyczne oferowane przez Generali... Inseco.pl we współpracy z Generali TU. S.A. oferuje ubezpieczenie turystyczne dla osób wyjeżdżających poza granice kraju. Każdy z wariantów zawiera ub...
Firmy ubezpieczeniowe obawiają się wiosennych rozt... Towarzystwa Ubezpieczeniowe w obawie przed wiosennymi roztopami łagodzą procedury wypłaty odszkodowań. Już teraz wszystkie firmy przygotowują się d...
Dochód z licytacji samochodu Adama Małysza przekaz... Generali we współpracy z RMF Caroline Team organizują na rzecz WOŚP licytację samochodu rajdowego marki Porsche Cayenne, którym startował Adam Małysz....