- Tanie Ubezpieczenie OC, NNW - https://leonisdirect.pl -

Wyniki finansowe AXA DIRECT za 2012 rok

AXA DIRECT zakończyła rok 2012 z zyskiem netto na poziomie 6 820 000 PLN, co wpisuje się w dobre wyniki całej grupy i jej struktury AXA Global Direct. Firma sprzedała o 43% polis więcej niż w 2011, a przypis składki brutto z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych wzrósł do 277 mln zł.

„Dynamika wzrostu przypisu składki brutto wyniosła 130%, a na koniec roku mieliśmy w naszym portfel 384 tysięcy polis, co umacnia naszą pozycję na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych” – komentuje Ryszard Bociong, dyrektor generalny AXA DIRECT.

„2012 to nasz szósty rok działalności i kolejny zakończony zyskiem. Już w 2011 roku
AXA DIRECT wypracowała pozytywny wynik finansowy, zakończony zyskiem netto na poziomie 4 286 000 PLN. Zrealizowaliśmy tym samym opracowany ponad 7 lat temu business plan. Sukces to przede wszystkim zasługa klarownej strategii, wewnętrznej dyscypliny organizacyjnej i kosztowej, jak również wypadkowa determinacji i zaangażowania całego naszego zespołu”- dodaje Ryszard Bociong.

Z kolei AXA Global Direct (AGD) uzyskało na koniec ubiegłego roku przypis składki brutto w wysokości 2,215 mln Euro, co oznacza 2% wzrost w porównaniu do 2011 roku.

W skład AGD wchodzi 9 spółek działających w modelu direct: Polska, Hiszpania, Belgia, Portugalia, Francja, Włochy, Wielka Brytania, Korea i Japonia. Wyniki osiągane przez AGD są potwierdzeniem strategii grupy, która traktuje rozwój ubezpieczeń sprzedawanych drogą direct jako jeden z głównych kierunków strategicznych.

2012 rok był dla AXA DIRECT szczególny, gdyż firma zdecydowała się na wprowadzenie nowej oferty na polski rynek, odchodząc od koncepcji pakietów ubezpieczeniowych. Obecnie oferuje kierowcom bazowe ubezpieczenia OC lub OC+AC, do których klienci mogą dokupić wyłącznie takie opcje ochrony dodatkowej, jakie ich interesują. Wszystkie produkty AXA DIRECT są dostępne w trzech kanałach sprzedaży: przez Call Center, Internet oraz sieć agencyjną.

W 2012 roku AXA DIRECT kontynuowała swoją politykę odpowiedzialności korporacyjnej, angażując się w szereg różnych działań, m.in. Dni Krwiodawstwa, będące częścią akcji „AXA prosto z serca” oraz promocję programu Grupy AXA – „Bezpiecznie na drodze” („Road safety program”). Firma wspiera ponadto Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Warszawie. W rankingu Interbrands – najbardziej wartościowych marek na świecie, AXA znalazła się na najwyższej pozycji wśród marek ubezpieczeniowych w roku 2012.

Źródło: AXA Direct