Ubezpieczenia

Polityka public relations PZU wyróżniona przez dziennikarzy

poleć drukuj

PZU i jego rzecznik prasowy zajęli pierwsze miejsce w przeprowadzonym w lipcu i sierpniu tego roku cyklicznym „Badaniu opinii dziennikarzy na temat towarzystw ubezpieczeniowych i ich polityki Public Relations”.

Celem badania było określenie znajomości i poziomu zadowolenia ze współpracy z poszczególnymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, ocena ich polityki public relations, wskazanie trudności i oczekiwań respondentów oraz nakreślenie postrzeganego przez dziennikarzy wizerunku towarzystw ubezpieczeniowych.

Miejsce lidera zestawienia PZU zawdzięcza konsekwentnemu plasowaniu się w czołówce rankingów, a w szczególności tych o największej ważności dla oceniających dziennikarzy. Dziennikarze, oceniając jakość współpracy z danym towarzystwem ubezpieczeniowym, zwracają uwagę przede wszystkim na szybkość odpowiedzi i dostępność pracowników biura prasowego. Te dwa czynniki warunkują wywiązanie się przez dziennikarza z jego redakcyjnych obowiązków, w które wpisane jest przygotowanie materiału do publikacji na nieprzekraczalny deadline.

Badanie trwało od lipca do sierpnia 2012 roku, obejmując dziennikarzy zatrudnionych w redakcjach dzienników, czasopism i portali internetowych oraz telewizji i agencji informacyjnej. Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą IDI (Individual In-Depth Interview). Przeprowadzone wywiady miały charakter wywiadów standaryzowanych, czyli opartych o ustrukturyzowane narzędzie – kwestionariusz zawierający zarówno pytania otwarte, jak i zamknięte.

Źródło: PZU


Tagi: , ,

Straty finansowe ubezpieczycieli majątkowych Rok 2010 będzie najgorszy dla ubezpieczeń majątkowych od 13 lat, pisze "Parkiet" w oparciu o podsumowania rezultatów działalności dziesięciu największ...
PZU poszerza ofertę w ubezpieczeniach komunikacyjn... Największy polski ubezpieczyciel poszerzył swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych. Nowe rozwiązania wprowadzone przez PZU to m.in.: autocasco w wers...
Coraz więcej zgłaszanych szkód powodziowych W PZU do poniedziałku zarejestrowano już prawie 71 tys. szkód powodziowych - podano w przesłanym PAP w poniedziałek komunikacie Zakładu. Natomiast w W...
Kontrowersyjne reklamy telewizyjne PZU W spotach telewizyjnych PZU zapewnia, że ubezpiecza kierowców, którzy np. nie zapinają pasów czy łamią przepisy ruchu drogowego. Być może rzeczywiście...
Firmy ubezpieczeniowe obawiają się wiosennych rozt... Towarzystwa Ubezpieczeniowe w obawie przed wiosennymi roztopami łagodzą procedury wypłaty odszkodowań. Już teraz wszystkie firmy przygotowują się d...