Rzecznik Ubezpieczonych został patronem VII edycji ogólnopolskiego badania satysfakcji serwisów ze współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi realizowanego przez Polską Izbę Motoryzacji. Jej zwycięzca otrzyma nagrodę „Złotego Zderzaka”.
Na co dzień interesy pomiędzy warsztatem a Towarzystwem Ubezpieczeniowym spotykają się w momencie likwidacji szkody komunikacyjnej klienta. To właśnie klient decydując się na danego Ubezpieczyciela w konsekwencji wybiera sposób, a także jakość naprawy. Często nie zdając sobie z tego sprawy do momentu powstania szkody.
Podczas, gdy dla klienta szkoda zostaje załatwiona po odbiorze samochodu z naprawy, dla serwisu wcale nie musi to oznaczać końca sprawy. Dlatego relacje między serwisami a Towarzystwami Ubezpieczeniowymi nie są postrzegane przez te podmioty pozytywnie. Odpowiadając na potrzebę poprawy relacji rynkowych Polska Izba Motoryzacji od sześciu lat realizuje badanie, którego wyniki są oceną współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Badanie to obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód a także i samej sprzedaży ubezpieczeń (opcja dodatkowa dla Dealerów Samochodów).
W badaniu mogą wziąć udział wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko- lakiernicze i wypełnią specjalną ankietę.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane podczas wieczornego bankietu Konferencji Motoryzacyjnej, która odbędzie się w listopadzie 2012 r. w Warszawie.
Źródło: Rzecznik Ubezpieczonych
Tagi: badanie, likwidacja szkody, naprawy samochodowe, serwis naprawczy, ubezpieczyciel