Ubezpieczenia

Generali PPF Holding kupuje Proama

poleć drukuj

Praga, Paryż, 24 lipca 2012: Generali PPF Holding (GPH) i Groupama podpisały wczoraj umowę, na mocy której GPH nabędzie w swoje struktury polski oddział Groupama, działający pod marką Proama. Transakcja pozwoli GPH rozszerzyć swoją działalność na jednym z najbardziej rozwijających się, ubezpieczeniowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej, wykorzystując dobre wejście Proama na polski rynek. Po zakończeniu transakcji, Generali PPF będzie działać w Polsce w ramach dwóch oddzielnych organizmów pod dwoma markami – Generali i Proama. Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne.

Ladislav Bartoníček, Prezes Generali PPF Holding powiedział: „Polska jest dla nas strategicznym krajem. Charakteryzuje się jednym z najwyższych wskaźników wzrostu wśród znaczących rynków ubezpieczeniowych Europy Środkowo-Wschodniej. Nabycie Proama pomoże nam rozszerzyć naszą działalność na tym obiecującym rynku.”

Pierre Lefèvre, Dyrektor Generalny Działalności Międzynarodowej Groupama SA, wyjaśnił: „Decyzja Groupama o sprzedaży polskiej działalności ubezpieczeniowej jest częścią szerszego planu zmniejszenia wydatków i kosztów inwestycji. Niemniej jednak, grupa wierzy w model ekonomiczny Proama i chce dać jej szansę na kontynuowanie doskonałego rozwoju.” Dodał: „Ta transakcja pozwala Proama funkcjonować w strukturze Generali PPF Holding i korzystać z jego dynamiki i profesjonalizmu. ”

Proama, polski oddział Groupama, rozpoczęła swoją działalność kampanią reklamową pod koniec stycznia 2012. Proama rozpoczęła swoją działalność od segmentu detalicznego i ubezpieczeń komunikacyjnych, dystrybuowanych za pośrednictwem trzech kanałów: telefonu, internetu i multiagencji. Do tej pory Proama sprzedała ponad 100 tys. polis, co jest wynikiem znacznie powyżej pierwotnego planu.

Ladislav Bartoníček dodał: „Kupujemy spółkę o bardzo dobrej strategii, o doskonałych umiejętnościach jej wdrażania przez kadrę zarządzającą, która udowodniła swoją zdolność do reagowania na potrzeby rynku. Osiągane wyniki sprzedaży dowodzą, że strategia dystrybucji Proama to udany pomysł. Planujemy rozwijać ten model dystrybucji, aby zmaksymalizować naszą obecność na rynku.”

Transakcja pomiędzy Groupama i GPH nie będzie miała wpływu na istniejące umowy ubezpieczenia i poziom usług świadczonych na rzecz klientów Proama. Zachowane zostaną również zasady współpracy z partnerami Proama, w szczególności ze współpracującymi agentami.

Źródło: Proama


Tagi: , ,

Francuski ubezpieczyciel Groupama w 2012 rozpoczni... W 2012r. polski rynek ubezpieczycieli poszerzy się o francuskiego ubezpieczyciela  Groupama. Towarzystwo będzie prowadzić swoją działalność w Polsce p...
70% zniżki za bezszkodowość i Osobisty Doradca w P... 29 stycznia br. – to dzień oficjalnego rozpoczęcia działalności przez Proama w Polsce. Tego dnia został wyemitowany pierwszy spot wizerunkowy ubezpiec...
Proama usprawnia proces obsługi klienta Finnsoft, partner SAP Polska, zakończył wdrożenie systemu contact center SAP Business Communications Management w Proama. System SAP BCM usprawnia pra...
Multimedialny serwis prasowy Proama już dostępny Proama, ubezpieczyciel, który w styczniu rozpoczął działalność w Polsce, uruchomiła pod adresem media.proama.pl multimedialne biuro prasowe. Multimedi...
Agencja Think Kong rozpoczyna działania wspierając... Proama, nowa marka ubezpieczeniowa, oferująca ubezpieczenia komunikacyjne, powierzy realizację działań w mediach społecznościowych agencji Think Kong....