Ubezpieczenia

Zachowania kierowców na drodze w razie awarii samochodu

poleć drukuj

Tylko 3% polskich kierowców korzysta z usług assistance drogowego, gdy zepsuje im się samochód. Aż 90% prosi o pomoc rodzinę lub przyjaciół w celu podholowania, lub też samodzielnie stawia czoło problemowi. Jednocześnie aż 65% zmotoryzowanych przyznaje, że nie umiałoby naprawić samochodu – takie wyniki przynoszą nowe badania przeprowadzone przez firmę Starter.

Z badania wynika, że 26% polskich kierowców ma wykupioną usługę assistance drogowego. Starter jest zdania, iż odsetek ten jest zapewne większy, ponieważ duża część kierowców nie pamięta, że posiada taki pakiet usług. Eksperci firmy sądzą, że także i w tej grupie większość, w razie awarii, próbuje radzić sobie sama lub zatrudnia do tego znajomych oraz rodzinę. Z tych samych badań wynika, iż wśród osób, które miały awarię na drodze, połowa skarżyła się na problemy z mechaniką i hydrauliką, a blisko 30% – z elektryką i elektroniką. Starter podkreśla, iż z takimi awariami kierowca, który nie jest mechanikiem zazwyczaj sobie nie poradzi.

– Nawet ktoś, kto świetnie zna się na samochodach, a takich jest przecież mniejszość, będzie potrzebował specjalistycznych narzędzi, a przy nowoczesnych autach – urządzenia diagnostycznego. Dysponując assistance oszczędzamy czas. Nie zawracamy głowy kolegom i rodzinie. Po prostu wzywamy profesjonalną pomoc, która po chwili pojawia się. Mogę z dumą powiedzieć, że nasi mechanicy większość awarii usuwają na drodze. W 2011 roku ten wskaźnik wyniósł ponad 50%. – powiedział Witold Cel, dyrektor operacyjny w Starter.

Ankietowani teoretycznie zdają sobie sprawę z tego, czym może być awaria na szosie. 55% z nich deklaruje, że samochód co najmniej raz im zepsuł się w trasie, a 44% twierdzi, że zdarzyło im się samemu naprawiać samochód przy drodze. 15 kierowców na 100 przyznaje, że tradycyjny telefon do przyjaciela nie pomógł, bo awarii nie udało się naprawić, co zdaniem ekspertów firmy nie powinno zresztą dziwić. Według danych zebranych przez Starter, aż 68% Polaków jeździ samochodami mających ponad 10 lat. Posiadaczami młodszych aut – do pięciu lat, jest tylko 12% z nas. A im starsze samochody, tym więcej przysparzają problemów technicznych.

Marek Zefirian, prezes firmy Starter, jest jednak zdania, że w Polsce istnieje potencjał do rozwoju rynku assistance.

– Wyniki badania wskazują jasno, że polskim kierowcom przydałoby się assistance na wysokim międzynarodowym poziomie. Takim samym z jakiego korzystają np. kierowcy w Niemczech, będąc członkiem ADAC, naszego strategicznego udziałowca. Jestem pewien, że rynek będzie dynamicznie rósł, tak jak urósł w ostatnich latach rynek przeglądów okresowych. Z naszego badania wynika, że 37% z ankietowanych kierowców, aby dokonać przeglądu samochodu, odwiedza mechanika raz na rok, a 32% raz na pół roku. To kwestia edukacji. Te osoby już rozumieją, że należy dbać o auto. Teraz powinny jeszcze zrozumieć, że niewielkim kosztem mogą zadbać także o siebie i wolny czas rodziny oraz znajomych, kupując assistance. Dobry pakiet assistance, który pomaga w każdej sytuacji awarii, dostępny jest już w przedziale 100 – 150 zł rocznie – powiedział.

***

Badanie przeprowadzono w styczniu 2012 roku metodą bezpośrednich wywiadów osobistych, face-to-face, wspomaganych komputerowo CAPI na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie n=465 polskich kierowców używających samochodów w wieku do 15 lat. Badanie na zlecenie Startera przeprowadziła agencja badawcza Millward Brown SMG/KRC.

źródło: Starter


Tagi: , , , , ,

Ubezpieczenie assistance dla podróżujących samocho... Mondial Assistance zaoferowało ubezpieczenie dla osób wyjeżdżających samochodem za granicę. W ramach polisy ochroną objęta może być nawet jednodniowa ...
Zainteresowani ubezpieczeniem OC lekarzy mogą wzią... Nowe OC dla lekarzy, obowiązujące na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów od 12 czerwca 2010 budzi wiele pytań i kontrowersji. Nowe przepisy poz...
Usługi assistance w ubezpieczeniu od utraty pracy Europ Assistance Polska wraz z TUiR Warta opracowały pakiet usług assistance do ubezpieczenia od utraty pracy oferowanego przez TUiR WARTA dla kredyto...
Powodzianie mogą liczyć na szybką likwidację szkód... Intensywne opady deszczu w ostatnich dniach spowodowały zalania i podtopienia w wielu miejscowościach. Wiele budynków mieszkalnych i gospodarstw znala...
PTU Optima-nowe ubezpieczenie NNW Z dniem 1 kwietnia Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń wprowadziło na rynek nowe, kompleksowe ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) pod n...