Grupa WARTA w 2011r. zebrała prawie 4,8 mld zł składek: 2,3 mld zł – spółka majątkowa i 2,5 mld zł – spółka życiowa. WARTA majątkowa potwierdziła swoją mocną pozycję rynkową, osiągając ponad 14 proc. wzrost przypisu składki, czyli wyższy niż szacowany na około 11 proc. wzrost rynku.
Grupa Warta odnotowała ważniejsze wydarzenia w 2011r.
- Rozwój sieci sprzedaży – wzrost liczby agentów i doradców ubezpieczeniowych
- Zmiany w likwidacji szkód – wzrost znaczenia likwidacji szkód przez telefon
- Przychody ze sprzedaży ubezpieczenia Profit Plan oraz nowych produktów inwestycyjnych na życie przekroczyły 1 mld zł
- Podniesienie oceny ratingowej dla WARTY z BBB do BBB+
TUiR WARTA osiągnęła w roku 2011 wysoką dynamikę sprzedaży. Przypis składki brutto w wysokości 2,3 mld zł jest o 14,2% wyższy, niż osiągnięty w roku poprzednim. Największy wpływ na taki wzrost miały ubezpieczenia komunikacyjne (16,3%), ubezpieczenia gospodarcze (13,7%) oraz ubezpieczenia bancassurance (13,0%).
W porównaniu do roku 2010 TUiR WARTA osiągnęła zdecydowanie lepszą rentowność. Wynik techniczny TUiR WARTY, obrazujący zysk na działalności ubezpieczeniowej, wyniósł 33,5 mln zł (wobec -146,0 mln zł rok wcześniej). Spółka przez cały rok utrzymywała silny wzrost sprzedaży oraz doprowadziła do zdecydowanej poprawy przebiegów szkodowych, zwłaszcza w ubezpieczeniach motoryzacyjnych i korporacyjnych, co udało się uzyskać dzięki lepszej selekcji ryzyka i segmentacji klientów. W efekcie WARTA wypracowała w 2011 roku 120 mln zł zysku netto (najlepszy rezultat od 2007 roku).
Wskaźniki bezpieczeństwa finansowego TUiR WARTY tradycyjnie kształtują się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych. Na koniec roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w TUiR WARTA wyniósł 285%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 121,9%.
TUnŻ WARTA zebrała na koniec 2011 roku 2,5 mld zł składek, co jest kwotą porównywalną do przypisu roku poprzedniego. Duży wpływ na ten wynik miały produkty o charakterze inwestycyjnym. Towarzystwo wprowadziło do sprzedaży w tym czasie siedem nowych tego typu ubezpieczeń – „Solidny Pakiet”, „Wschodzące Potęgi”, „Tygrysy Europy”, „Liderzy Biznesu”, „Polska Dwudziestka”, „Aktywny Portfel”, „Złoty Procent 2” oraz kontynuowało sprzedaż „Profit Planu”. Przychody z ich sprzedaży przekroczyły 1 mld zł i były o 52% wyższe niż osiągnięte w roku 2010 z tej linii produktowej.
Spółka konsekwentnie zwiększa przypis składek z ubezpieczeń z regularną składką. W 2011 roku wzrósł on o 11,3% w odniesieniu do ubiegłego roku (o 10,2% z tytułu umów grupowych i o 16,8% z tytułu umów indywidualnych).
WARTA życiowa wypracowała na koniec 2011 roku 18,8 mln zł zysku netto. Wynik ten został osiągnięty w całości na podstawowej działalności ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilną efektywność towarzystwa.
Wynik techniczny po dwunastu miesiącach 2011 roku wyniósł 31,4 mln zł.
Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, wykazuje bardzo dobre wskaźniki bezpieczeństwa finansowego. Na koniec 2011 r. wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wyniósł 342,1%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 118,5%.
Źródło: Warta
Tagi: Grupa Warta, TUiR Warta, TUnŻ WARTA, Ubezpieczenia, warta