Ubezpieczenia

Mniej interwencji odnotowanych przez Mondial Assistance

poleć drukuj

Pierwszy długi weekend 2012r. przyniósł mniej szkód niż rok ubiegły. Centrum Operacyjne Mondial Assistance twierdzi, że główną przyczyną takiej zmiany są nietypowe jak na tę porę roku warunki pogodowe. Z drugiej strony styczeń i luty 2011 roku charakteryzował się najniższymi w sezonie temperaturami oraz obfitymi opadami śniegu, co łącznie stwarzało dodatkowe zagrożenie na drodze. Diametralnie różna pogoda w pierwszych dniach stycznia 2011 i 2012 roku jednak w nieznacznym stopniu wpłynęła na rozkład przyczyn interwencji assistance.

 

Z usług Mondial Assistance kierowcy korzystali najczęściej z powodu awarii samochodu. Było to 58% spośród wszystkich zgłoszeń (w 2011 roku przyczyna ta stanowiła 6 na 10 zgłoszeń). Podobnie w niewielkim stopniu uległ zmianie odsetek interwencji dokonywanych wskutek wypadków i stłuczek. W zeszły weekend było to 34%, a w 2011 roku 36% zgłoszeń. Zarówno obecnie, jak i rok wcześniej interwencje związane z kradzieżą pojazdu stanowiły 1%. Pozostałe zgłoszenia, niezaliczające się do trzech wymienionych wyżej kategorii, stanowiły 7% interwencji odnotowanych w ostatni weekend i 3% w 2011 roku.

 

– Statystycznie rzecz biorąc, obecnie panujące warunki na drogach nie stanowią takiego zagrożenia dla kierowców jak ma to miejsce w typowych zimowych warunkach. Może to jednakże zachęcać do bardziej brawurowej jazdy czy niezachowywania odpowiedniej ostrożności, co paradoksalnie może stanowić większe zagrożenie niż złe warunki na drodze. Dlatego trzeba pamiętać, że niezależnie od aury pogodowej trzeba zachować odpowiednie środki ostrożności i nie można sobie pozwolić na dekoncentrację za kierownicą – mówi Tomasz Brożyna, dyrektor Pionu Operacyjnego w Mondial Assistance.

 

Najczęściej świadczonymi usługami była pomoc ze strony holownika. W styczniowy długi weekend 2012 roku było 65% wszystkich świadczonych usług w ramach udzielanej pomocy. W analogicznym okresie 2011 roku zapotrzebowanie na ten serwis było mniejsze i wyniosło 59%. Zapotrzebowanie na drugi, co do popularności w badanym okresie, serwis – dokonywanie napraw samochodu na miejscu zdarzenia zarówno w 2012, jak i 2011 roku kształtowało się bardzo podobnie: odpowiednio na poziomie 20 i 21%. Dostarczenie pojazdu zastępczego było częściej konieczne w długi weekend roku zeszłego – 14% przypadków. W ostatnich dniach tego typu pomocy potrzebowało 9% kierowców. Natomiast wykorzystanie transportu taksówkarskiego kształtowało się na identycznym poziomie – zarówno ostatnio, jak i rok wcześniej było to 6% przypadków.

 

źródło: Mondial Assistance


Tagi: , ,

Liberty Direct umacnia swoją pozycję na rynku ubez... W I półroczu br. składka przypisana brutto Liberty Direct wzrosła do 61,8 mln zł w porównaniu z 38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznac...
Pakiet assistance dla posiadaczy kart kredytowych ... Europ Assistance Polska we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK opracowała pakiety assistance dla posiadaczy kart kredytowych Gold i Platinum Banku Zach...
Pełny wariant ubezpieczenia komunikacyjnego z assi... Europ Assistance Polska we współpracy z InterRisk opracowała nowy wariant ubezpieczenia komunikacyjnego wraz z assistance. Wariant Pełny różni się zak...
Ubezpieczenie assistance dla podróżujących samocho... Mondial Assistance zaoferowało ubezpieczenie dla osób wyjeżdżających samochodem za granicę. W ramach polisy ochroną objęta może być nawet jednodniowa ...
Usługi assistance dla wlaścicieli samochodów Ferra... Europ Assistance Polska świadczy usługi assistance na rzecz właścicieli samochodów Ferrari zakupionych i zarejestrowanych w Polsce. Assistance obejmuj...